Description
A fordulójelölő tábla melletti 2-2 piros és kék kockával kell dobni, és azokat értékük változatlanul hagyása mellett a fordulójelölő tábla mellé kell tenni.
Ezt követően mindenki egyszerre dob a maga 4-4 piros és kék, valamint 1 fehér kockájával majd a fehér kockája köré teszi a 8 másik kockát 3×3 kocka méretű alakzatba, vagy újra dob a 9 kockájával.
Az alakzat 3-3 sorában és oszlopában 3 folyamatosan növekedve, illetve csökkenve egymást követő értékű kocka, vagy 3 azonos értékű kocka a közülük legnagyobb értékű kocka értékének megfelelő számú pontot ér.
Az azonos színű kockákért járó pontok megkétszereződnek, a sora vagy oszlopa értékelésénél a fehér kocka kék és piros kockának is tekinthető egyszerre.
Ha valaki úgy dönt, hogy utolsó dobásának kockáiból alakzatot képez, rá kell tennie takarótábláját, bemondja, hogy ”cubo” és elvesz 1 kockát a fordulójelölő tábla mellettiek közül, amit a takarótáblájára tesz, majd elkezd 6 másodpercig visszaszámolni, hogy ”6-5-4-3-2-1-cubo”.
A többiek kockáik kézben tartása esetében dobhatnak egy utolsót, és az utoljára dobott 9 értéküket kell alakzatba rendezniük, lefedniük, és 1 kockát a fordulójelölő tábla mellől rátenniük a visszaszámlálás végéig, egyébként nem kapnak pontot.
Az értékelésre kerülő alakzatról le kell venni a takarótáblát, az alakzat egyik nem fehér kockáját ki lehet cserélni a takarótáblán lévő kockára, majd a kicserélt kockát a fordulójelölő tábla mellé kell tenni.
Aki 6 forduló alatt a legnagyobb értékben gyűjt pontozólapocskákat, az lesz a győztes.
A GYŐZELEMHEZ SZÜKSÉGES KÉPESSÉG: helyzetfelismerés